2015. április 29., szerda

Csillár PET-palackból - interjú Barcsik Beátával




Barcsik Beáta


Mesélsz nekem arról, hogy hogyan keveredtél bele a dekor világába?


Nem vettek fel az iparművészetire, így aztán áthidaló megoldás volt a dekorsuli, és nagyon nem bántam meg.
Ez a csillár PET-palackokból készült

Sok mindent tudsz hasznosítani az ott tanultakból?


Igen. Ezért is írtam, hogy cseppet sem bánom, mert a kézmű fontos dolog, s immáron kihalófélben van, de van rá igény és ezt lehet kamatoztatni. Én még kitanultam a címfestést (a háború utántól egészen a 80-as évek elejéig így készültek a reklámtáblák). Ezt nagyon szerettem csinálni, később falakat festettem, aztán az is letűnt az új technikák világában, és maradt a dekoráció, ami szintén haldoklik ma már a kereskedelemben, csak nagyobb üzletekben van rá igény, vidéken nem nagyon. Ezért maradtak a rendezvények, ahol még a hasznom látják... Az ovinak szívesen dolgozom, és itt kiteljesedhetek. Fontos számomra még a környezetvédelem is. S a kettő jól megfér egymás mellett. Készítettem már westernbálra is dekorációt maradék farmerekből és ipari fonalhulladékból, tejesdobozokból patkókat, PET palackokból csillárt, stb.  





Táskák maradék filcből
Kosárka pántolószalagból





Honnan inspirálódsz?

Megnézem, hogy adott országnak milyenek a forma és színvilága, aztán beszabadulok a műanyagos ismerősökhöz, boltosokhoz...stb és elhozom az anyagokat és összerakom a fejemben, hogy mit tudnék kihozni belőle.
A képen a láncok és a ruhák is maradékanyagból és szívószálból készültek.
Mit lehet tudni a terveidről?
Szeretném ha még egy két nagydekort feltehetnék,aztán szeretném a fiatal nemzedékeket tanítani a környezetvédelemre és újrahasznosításra.

1 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Nagyon büszke vagyok rá, hogy megismertelek! Örülök neked! Egy csoda vagy, mert tudsz alázatos és odaadó lenni, mind az alkotásokkal szemben, mind más alkotókkal. Remélem még sokáig hozol nekünk apró örömöt az életünkbe a munkáiddal és a kedvességeddel! Üdv Lovas

    VálaszTörlés